.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی؛
دومین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی برگزار می شود
دومین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی برگزار می شود

دومین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله سید موسی صالحی مازندرانی با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در امام زاده یحیی ساری برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار شمال نیوز-مجلس ارتحال این عالم ربانی با حضور علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم و مسئولان و خادمان نظام به ویژه شاگردان و اراتمندان به ایشان در امام زاده یحیی ساری برقرار می شود.

مرحوم آیت الله صالحی که تولیت حوزه علمیه سعادتیه ساری را در مسجد مرحوم حاج رضا خان بر عهده داشت با دانش اندوزی در محضر فقهای عالیقدر همچون آیت الله گلپایگانی، مرعشی نجفی، سید راضی نجفی تبریزی، میرزا هاشم آملی، نوری همدانی، میرزا علی مشکینی، حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی، فاضل لنکرانی، جعفر سبحانی و آیت الله ستوده کسب فیض کرد

سیر تلاش های آیت الله صالحی از سال۱۳۴۸ با وعظ و خطابه و ارشاد تا ماه های آخر زندگی ادامه داشت تا اینکه تشدید بیماری مانع ادامه تدریس ایشان شد.
پانزده شهید طلبه حوزه علمیه سعادتیه که در ذیل مرحمت های مرحوم آیت الله صالحی کسب علم کرده بودند در سنگربانی از مرزهای میهمن اسلامی به شهادت رسیدند که از افتخارات حوزه علمیه تحت مدیریتشان بود

از مجموعه آثار آیت الله صالحی مازندرانی جزواتی در زمینه ادبیات عرب از مقدمات تا خارج اصول فقه به جا مانده است، در فقه مباحثی چون طهارت، ارث، میراث و حج را مورد تتبع و تالیف قرار داده است.

از اشعار مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی قطعاتی در ادبیات مازندران به جای مانده و سروده های دیگر ایشان با مضامین دین و دنیا، قیامت و برزخ و بی اعتباری دنیا، مناقب و مدح و مراثی ائمه معصومین نیز زمینه های دیگر سروده های این عالم ربانی است.

قطعه های نظام دیگری نیز به زبان عربی است که رضایت انتشار را در زمان حیات ندادند و روح عرشی این فقیه بزرگوار در روز ولادت حضرت علی اکبر بعد از یک عمل جراحی کلیه در حالی که اقامه نماز صبح را به اتمام رسانید به ملکوت اعلی پیوست.

مراسم دومین سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی از ساعت ۸ تا ۱۱ شب روز پنج شنبه۲۹ تیرماه سال جاری در امام زاده یحیی ساری برگزار می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.